İp Askılama

İp askılama

Ameliyat olmadan yüzde sarkan dokuları gergin hale getirmeyi amaçlayan tıbbi bir
uygulamadır. İple yüz askılama PDO’dan (polidioxanone) yapılan özel ameliyat ipliklerinin
yapısının ve şeklinin değiştirilmesiyle oluşturulmuştur. İnsan dokusuna uyumlu, gerginliğe
dayanıklı özel iplerin kılavuz iğne yardımıyla cilt altına yerleştirilmesi prensibine dayanan bir
uygulamadır. Cilt altına yerleşen bu ipler sayesinde cilt altında kollajen üretimi
tetiklenmekte, cilt elastikiyeti artmakta ve sarkan yerler toparlanmaktadır. Uygulamanın
etkisi birkaç hafta içinde başlar ve yaklaşık 2 yıla kadar sürebilir. Özellikle sarkık yanak ve
çene görüntüsünün düzeltilmesinde, çene hattını keskinleştirmede, kaş kaldırmada ve
kırışıklık tedavisinde kullanılabilen bir yöntemdir.

İp askılama kimlere yapılır?

Yüz germe ameliyatı olmak istemeyen, anestezi almak istemeyen, ameliyatın yan
etkilerinden kaçınan hastalara uygulanan bir yöntemdir. Özellikle aşırı sarkması olmayan 30-
65 yaş arasındaki hastalarda sonuçlar daha iyidir. Yüz germe, boyun sarkmaların düzeltilmesi,
aynı zamanda genç hastalarda kaş kaldırmada uygulanabilen bir yöntemdir.

İp askılama nasıl uygulanır?

Uygulama alanı temizlenir, lokal anestezik kremle yada lokal iğne yardımıyla cilt uyuşturulur.
İpin yerleştirilmesi için özel ince iğneler kullanılır. Bu ince iğneler dolgu uygulamalarındaki
özel kanüllere benzerler ve ciltte ağrı oluşturmazlar.

İp askılamanın riski var mıdır?

İşlem sonrası morluk ve şişlikler görülebilir. Kalıcı bir yan etkisi yoktur. Bu etkiler 5 gün
içerisinde geriler. Nadiren asimetri oluşabilse de bu durumda düzeltme yapılabilir.