Mezoterapi

Mezoterapi, kullanıma hazır ilaç solüsyonlarının hedef bölge olan deri ve deri altı bölgesine çok ince iğneler ile enjeksiyon işlemidir. Mezoterapide kullanılan ilaçlar vitamin, mineral, aminoasit, hyalüronik asit, antioksidan, somon DNA ve enzimlerdir.
Kozmetik dermatolojide mezoterapi en sık;
·        Cilt gençleştirme
·        İnce kırışıklıkların tedavisi
·        Saç dökülmesi
·        Leke tedavisi
·        Selülit tedavisi
·        Bölgesel zayıflama
·        Çatlak, yara ve yanık izi tedavisi
·        Göz çevresi morluk ve kırışıklıkların tedavisinde kullanılmaktadır.

Mezoterapi işlemi öncesinde ağrı duyulmaması için anestezik krem sürüldükten sonra 30 dakika bekledikten sonra krem iyice temizlendikten sonra enjeksiyon işlemi başlar. Mezoterapi cilt ve cilt altı dokusuna kullanıma hazır solüsyonların özel iğne uçları ile injeksiyon işlemidir. İşlem 15-20 dakikada tamamlanır.

Mezoterapinin komplikasyonları nelerdir?
İşlem iğneli bir uygulama olduğundan iğne giriş yerlerinde morluk, kızarıklık, hassasiyet ve ödem görülebilir. Bu durum geçicidir, nadiren alerjik reaksiyon görülebilir.

Mezoterapi işlemi sonrası nelere dikkat edilmelidir?
İşlem sonrası 1 gün boyunca işlem bölgesine su değdirilmemesi, işlem günü makyaj yapılmaması ve güneş koruması önerilir.

Saç mezoterapisi
Saç dökülmesinde mezoterapi işlemi sıklıkla uygulanan etkili bir yöntemdir. Saç dökülmesinde nedene yönelik olarak hazırlanmış özel solüsyonlar saçlı deri bölgesine enjekte edilir.
Genetik saç dökülmesinde minoksidil ve/veya dutasterid içeren solüsyonlar kullanılırken genetik olmayan saç dökülmesinde vitamin, mineral, peptid karışımları kullanılmaktadır. Bu solüsyonlar o bölgedeki kanlanmayı ve metabolizmayı hızlandırarak saç köklerini besler, Böylece tedavi sonrasında saç folikülleri güçlenir, kalınlaşır, dökülmeye dayanıklı hale gelir ve dökülme durur. Aynı zamanda saç ekimi sonrasında yapılabilen saç mezoterapisinde amaç ekilen saçları güçlendirmek ve dökülmesini önlemektir.
Cilt yenileme mezoterapisi

Cildin temel yapıtaşı olan kollajen ve hyalüronik asit yaşla birlikte azalır. Bunun sonucunda ciltte sarkma, ince kırışıklıklar meydana gelir, cilt solgun ve mat görünür. Cilt kalitesini arttırmak, bu süreci durdurmak ve geri çevirmek için mezoterapi cilt yenilemede sık tercih ettiğimiz bir yöntemdir. Yüz, boyun ve dekolte bölgesinde cilt gençleştirmek için kullanılır. Cilt nemlenir ve ışıldar, daha sağlıklı ve canlı görünüme kavuşur. Seans sayısı cildin yapısına ve hastanın yaşına göre ihtiyacı doğrultusunda değişmektedir. Genç yaşta cilde nem ve ışıltı kazandırmak için yapılırken, ileri yaşlarda kaybedilen kollajenin yenilenmesi, elastikiyetin sağlanması yani gençleştirme için yapılmaktadır.

Mezolift (Yüz mezoterapisi)
Mezolift cilt gençleştirmesi için yüz, boyun, dekolte ve ellere uygulalan mezoterapi yöntemidir.

Göz altı mezoterapisi
Göz altı morlukları, koyu halkaları ve ince kırışıklıkların tedavisinde uygulanmaktadır. Bu yöntemde cildi gençleştiren ve destekleyen maddeler deri altına verilir.

Selülit mezoterapisi
Selülit deri altı yağ hücreleri arasındaki lenf dolaşımının bozulması sonucu yağ dokusunun bası altında kalması ve bu dokunun yamuk şekil almasından dolayı gelişen deri yüzeyinin portakal kabuğu görünümüdür. Genetik, sigara, alkol, hareketsizlik, hormonal faktörler ve sağlıksız beslenme oluşumunun temel nedenleridir. Mezoterapi selülit tedavisinde sıklıkla kullanılmaktadır. Bu tedavide deri altında bulunan yağ hücrelerini parçalayan ve o bölgede dolaşımı hızlandıran özel ilaçlar injekte edilmektedir. Uygulama 2-4 haftalık aralıklarla 8-12 seans şeklinde uygulanmaktadır.

Gıdı lipoliz mezoterapisi
Lipoliz son yıllarda sıklıkla kullanılan vücuttaki fazla yağları eritme işlemidir. Fosfatidil kolin denilen özel ilaçlarla lipoliz işlemi yapılmaktadır. Yağ dokusunun küçülmesi amaçlanır. İlacın etkisi geç başladığından seans aralıkları 4-6 haftada bir 3 seans şeklinde planlanmaktadır. En çok gıdı bölgesinde kullanılan lipoliz yöntemi karın, kol, kalça bölgesinde de kullanılmaktadır.