Yara İzi Ve Çatlak Tedavisi

Yara İzi Ve Çatlak Tedavisi

Yara izi (skar) ve çatlak (stria) tedavisi

Estetik açıdan kişiyi rahatsız eden, en önemli cilt problemlerinden olan cilt çatlakları derinin
genişleme kapasitesinden daha fazla gerilmesi sonucu yer yer yırtılması olarak tanımlanabilir.
Cildin esnemesini sağlayan cilt yapısındaki elastin maddesi hasar görmüştür ve buna bağlı
olarak deri incelmiş ve bütünlüğü bozulmuştur. Çatlaklar ilk ortaya çıktığında yırtılma
sırasında deri içindeki mikro kanamalar nedeniyle mor veya kırmızı olarak görülürken,
zamanla solarak beyazlaşır. Cilt çatlakları kadınlarda erkeklere göre daha sık görülmektedir.
En sık karın, kalça, baldırlar, basen, diz arkası, göğüs, kol ve sırttır. Hızlı kilo alma ve verme,
gebelik, genetik yatkınlık, vücut geliştirme, hormonal nedenler, Cushing sendromu gibi
kortizonun fazla salgılanması veya topikal olarak uzun süreli kortizon kullanımı çatlak oluşum
nedenleridir.

Yeni oluşmuş çatlaklar (kırmızı, mor renkte olanlar) daha kolay tedavi edilebilirken, zaman
içinde beyaz renge dönen çatlakların (daha eski, o bölgeye yerleşmiş) tedavisi daha zor
olmaktadır. Çatlak tedavisi henüz yeni iken daha başarılı sonuçlar alınır; bu sebeple kişinin
çatlak oluşumunu fark ettiği sırada hekimden destek alması önemlidir.
Çatlak tedavisinde %100 başarı elde edilememekle birlikte görünüm belli oranda
düzeltilebilir. Bu amaçla kullanılabilecek metotlar;
  • Fraksiyonel lazer
  • Altın iğne radyofrekans
  • Mezoterapi
  • PRP
  • Dermapen
  • Kimyasal peeling
Olarak özetlenebilir. Çatlaklar farklı mekanizmalarla oluştuğundan kişiye özel tedavi
yöntemi belirlenmektedir.

Lazerle çatlak tedavisi

Fraksiyonel lazer tedavisi ile cilt ve cilt altına gönderilen lazer ışınlarıyla bilinçli bir şekilde
tahribat yapılır. Tahribat sonucunda hasar olan bölge onarılır ve kollajen üretiminin
artması beklenir.
Çatlak tedavisinde PRP ve Mezoterapi
Çatlak tedavisinde PRP ve mezoterapi birlikte uygulandığında alınan sonuçlar çok daha
kısa sürede ortaya çıkar ve daha etkili olur. Mezoterapi 2-3 hafta aralıklar ile 8-10 seans
gereklidir. Beyaz yani eski çatlaklar için bu süre uzayabilir.
Skar (Yara izi) tedavisi
Skar cilt üzerinde yaralanma, kesi yada akne gibi oluşumların meydana getirdiği
tahribattır. Skarlar ameliyat sonrası, yaralanma, akne ile oynanması veya bazı deri
hastalıkları sonucu oluşabilmektedir. Skarların tedavisinde çeşitli yöntemler
kullanılmaktadır.
  • Fraksiyonel lazer
  • Altıniğne radyofrekans
  • Mezoterapi
  • PRP
  • Dermapen
  • Kimyasal peeling

Akne skarlarının tedavisinde kimyasal peeling uzun yıllardır kullanılmaktadır. Akne süreci
tamamlandıktan sonra izlerin tedavi edilmesi amacıyla uygulanabilir. Cilt temizlendikten
sonra salisilik asit, laktik asit, mandelik asit yada TCA yada fenol ile derinden cilt tabakası
soyularak deriye hasar verilmesi ve alttan sağlıklı ve yeni derinin gelmesini amaçlayan bir
yöntemdir. Birkaç gün sonra kişi cildinde soyulma görebilir. Bu tedavilerden sonra hasta
güneş ışınlarından korunmalı, sağlıklı beslenmeli ve yara bakımını doktorun önerdiği
doğrultuda yapmaya dikkat etmelidir.